
Tržnice se výrazně promění. Zatím ale jen venkovní část
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
foto: Lukáš Blokša
10. 02. 2021 - 15:00
Rada města Olomouce na svém posledním zasedání schválila novou metodiku, jak označit v městské památkové rezervaci provozovnu. Manuál, který připravil útvar hlavního architekta ve spolupráci s orgány památkové péče a pracovníky odboru strategie a řízení, dává vlastníkům nemovitostí či provozovatelům návod, jak postupovat při plánování změny vzhledu nemovitosti. Radní si myslí, že by ke změně a zmizení vizuálního smogu z centra hanácké metropole mohla přispět také dotace na pořízení nového návrhu i následnou instalaci poutače na nemovitost.
Cíl nové metodiky, která dostala název "Označování provozoven a reklama v městské památkové rezervaci Olomouc a jejím ochranném pásmu – metodika pro kvalitní praxi“ je podle radních zřejmý. Omezit vizuální smog, přestat hyzdit centrum města nevkusnou a často také nelegální reklamou.
„Chceme proto tímto novým návodem informovat veřejnost, provozovatele a vlastníky objektů, jak vhodně řešit označení provozoven či umísťovat reklamní a informační zařízení,“ vysvětlil v tiskové zprávě, kterou město vyhlášení nové metodiky doprovodilo, primátor Olomouce Miroslav Žbánek. Zároveň doplnil, že jde pouze o informační zdroj, ne nařízení.
Vlastník objektu si pro umístění poutače musí vyžádat souhlas odboru památkové péče
Olomoucký magistrát upozornil na to, že si vlastník, případně uživatel nemovitosti, která se nachází v městské památkové rezervaci, bude chtít instalovat jakékoliv reklamní poutač, musí získat kladné stanovisko odboru památkové péče. Nová metodika slouží k tomu, aby se dozvěděl, jak v takovém případě postupovat.
„Zjednodušuje a urychluje celý postup povolování označení tím, že jasně žadatele zorientuje v problematice, podá jim přehledné a jednoduché tipy, jak zvládnout vyjednávání na úřadech ke spokojenosti všech zainteresovaných,“ přiblížila manuál vedoucí útvaru hlavního architekta Jana Křenková.
Podle primátora nemá dokument za cíl přikazovat, nebo jakkoliv zakazovat provozovateli reklamu na jeho podnik, vytváří ale soubor doporučení tak, aby se dal vytvořit originální a vkusný prostor reklamy.
Pomoci ve změně může také dotace, za kterou se dá pořídit nový návrh i zaplatit instalace poutače
Podle vyjádření zástupců města by majitelům a provozovatelům mohla v rozhodování, zda udělat vkusnější poutač v rámci památkové rezervace, pomoct dotace, o kterou bude možné žádat už od příštího roku. Příspěvek na označení a provedení úpravy by mohl pokrýt až padesát procent nákladů, maximálně ale do výše 10 tisíc korun.
Manuál se dá stáhnout na webu města.
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
Olomouc – Bohužel to není aprílový žert. Tramvaje z centra města Olomouce na zastávku Nová Ulice…
Byl běžný páteční den a Radek si vyzvedával svého zdravého syna na fotbalovém tréninku. Plánování…
Celé tři dny, od 21. do 23. března, bude Výstaviště Flora Olomouc žít velkým svátkem modelářů –…
Olomouc - Od 1. června čeká obyvatele Olomouce i návštěvníky města novinka v městské dopravě. A ne…
Nejhůř z olomouckých městských čtvrtí je na tom v oblasti protipovodňové ochrany Chomoutov.…