
Ve Šternberku se na přejezdu střetl vlak s osobním autem
V pátek 15. srpna ráno krátce po 8. hodině došlo ve Šternberku na železničním přejezdu v ulici…
foto: Archiv Evy Lebedové
17. 02. 2021 - 11:33
Zhruba rok od vypuknutí pandemie koronaviru čelí takřka 800 miliónů dětí po celém světě dlouhodobým překážkám v možnosti vzdělávat se. Podle dat organizace UNESCO jsou ve 31 zemích školy zcela zavřené, v dalších 48 je prezenční výuka částečně omezena. Česká republika v rámci tohoto srovnání bohužel patří k zemím s jednou z nejdelších uzávěr škol na světě. Například žák třetí třídy prvního stupně základní školy u nás do školy od začátku pandemie nechodil více než 30 týdnů, což jsou dvě třetiny školního roku. Pro srovnání ve Skandinávii byly školy zavřeny nejdéle deset týdnů, stejně jako ve Francii či v Chorvatsku. V současnosti jsou plně otevřeny například školy ve Švýcarsku, Francii, v Belgii, Chorvatsku, Norsku či na Novém Zélandě. Jakou koncepci návratu dětí do škol nabídlo české ministerstvo školství po tři čtvrtě roce od prvního lockdownu na jaře minulého roku? Jak se vyznat v debatách o návratu dětí do škol? Mají pravdu ti, kteří tvrdí, že za současné epidemické situace není možné uvažovat o jejich návratu do lavic? Nebo je potřeba vyslyšet ty, kteří mluví o negativních dopadech dlouhodobé absence výuky a sociální izolace na vývoj dětí?
V pátek 15. srpna ráno krátce po 8. hodině došlo ve Šternberku na železničním přejezdu v ulici…
V hromadu sutin se již proměnila bývalá ubytovna pro lidi bez domova ve Vrchlického ulici v…
Policisté ve středu 13. srpna řešili hned dvě vážnější dopravní nehody, které se naštěstí obešly…
Policisté dopravního inspektorátu v Jeseníku žádají veřejnost o pomoc při pátrání po možných…
Do Kolářových sadů v Prostějově dorazí v sobotu 17. srpna nový gastronomický festival Chutě kraje,…
Vzácné orchideje, masožravé rosnatky i nenápadné ostřice. To vše našli botanici během jediného…